1.„Tropimy żabę” – zabawa dydaktyczna na zasadzie „ciepło – zimno”.                                    

Dziecko poszukuje ukrytej maskotki żaby (ślimaka, pszczoły, biedronki, motyla), a rodzic wskazuje kierunek: w prawo, w bok, do góry, ciepło (jeśli dziecko jest blisko maskotki), zimno (jeśli dziecko jest daleko od maskotki). Znalazcę zabawki nagradzamy oklaskami (zmiana ról).

2. „Jaka żaba” – ćwiczenie spostrzegawczości i kolorowanie według wzoru. Dziecko łączy kolorowe postacie z ich cieniami oraz koloruje żabę według podanego wzoru. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 14 cz.4

3. Poszła żabka spacerować”  – słuchanie piosenki:

Poszła żabka spacerować, la, la, la…                                                                                              

świeżej trawce się dziwować, la, la, la…                                                                                       

zieloną sukienkę miała nasza żabusia mała, la, la, la…  

Mama żabce przykazała, la, la, la…                                                                                                                                                                                                                  

by do domu wnet wracała, la, la, la…                                                                                                     

 gdy zobaczysz bociana, skocz do wody kochana, la, la, la…

4. Rozmowa o treści i melodii piosenki.                                                                                             

– Jaka jest piosenka, wesoła/smutna, wolna/szybka?                                                                                        

– O czym jest piosenka?                                                                                                                            

– Co robiła żabka?                                                                                                                             

– Co miała żabka?                                                                                                                                  

– Co powiedziała mama żabce?                                                                                                                                   

– Co powinna zrobić żabka, gdy zobaczy bociana?                                                                                                                                                                                               

   5.Nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.                                                                

Rodzic śpiewa fragment piosenki, dziecko powtarza na sylabie „la, la, la”. Następnie rodzic śpiewa fragment piosenki, a dziecko powtarza za rodzicem. Wspólne śpiewanie i ilustrowanie ruchem treści piosenki wg własnego pomysłu.                                                                                                                                  

6.„ Wesołe żabki” – zabawa z elementem skoku.                                                                      

Dziecko stoi po drugiej stronie pokoju. Rodzic daje gwizdkiem sygnał, że żabka może skakać, podskakiwać, na hasło „bocian idzie” żabka szybko siada w miej- scu nieruchomo (i jak zwykle zmiana ról).

 7.„ Żaba z papieru”- wykonanie skaczącej żaby z papieru z pomocą rodziców.
  A może macie inny pomysł na wesołą żabkę.
  
             https://www.youtube.com/watch?v=ChrVW4ruOPQ

 

Inne propozycje wykonania żabek, niech będą inspiracją dla chętnych dzieci:

 

  Ÿ https://www.youtube.com/watch?v=oNLfdG6iJU8 – pływające żabki

  Ÿ https://www.youtube.com/watch?v=R9B5g16PFLU – zielona żabka

  Ÿ https://www.youtube.com/watch?v=mkb6uc9yCQ8 – żabka – praca plastyczna

  Ÿ  https://www.youtube.com/watch?v=hOrUN3UzyeE – kreatywne tworzenie                                

  Ÿ  https://www.youtube.com/watch?v=rz2xebB52vM – papierowa żaba

  Ÿ  https://www.youtube.com/watch?v=257DwGShF90 – żaby z kółek

  Ÿ  https://www.youtube.com/watch?v=bkYm1U0GVPI – żaba z papieru

Po skończeniu pracy zrób zdjęcie i wyślij je do pani Iwonki.                                                                                           

  8.„ Taniec kwiatów” – utrwalenie poznanej wcześniej improwizacji ruchowo – tanecznej przy muzyce P. Czajkowskiego „Walc kwiatów” ( jeśli dziecko dobrze opanowało układ taneczny można więcej nie ćwiczyć chyba, że będzie chciało);                           

                                                                                                                                   

Dziecko i rodzic  biorą chusteczki, które trzymają ukryte w zaciśniętej dłoni i kucają naprzeciw siebie.                                                                                                    

Propozycja układu tanecznego przy muzyce:                                                                     

– dzieci i rodzic powoli wstają,                                                                                                                  

– unoszą do góry ręce z rozłożonymi chusteczkami i machają nimi,                                                        

– tworzą kółeczko trzymając się za chusteczki,                                                                                                    

– poruszają się w kółeczku oraz w przód i w tył,                                                                                

– zatrzymują się i obracają wokół własnej osi, machając chusteczkami na wysokości kolan potem nad głową.                                                                                             

  9.„My jesteśmy żabki”- posłuchajcie piosenki i zabawcie się razem z żabkami według własnego pomysłu.
                                 
                 https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

 

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje