Majowe zabawy matematyczne w ramach projektu „Przedszkola bez barier”

Pięciolatki doskonaliły umiejętność liczenia wykonując różne zadania na kartach pracy. Przeliczały elementy i dopasowywały do odpowiedniego działania. Posługiwały się przy tym kolorowymi liczmanami. Podczas zabawy zręcznościowej z ustawianiem krzesełek doskonaliły spostrzegawczość i spryt, nazywały kolory, przeliczały ilość krzesełek na wieży. Pięciolatki samodzielnie kodowały na małej macie do kodowania układając figury według schematu a także według własnego szyfru, który pozostali musieli odgadnąć. Układały kubeczki tak, aby w jednej linii spotkały się trzy kubeczki tego samego koloru. Zbijały kubeczki na dużej macie do kodowania i przeliczały, kto zebrał najwięcej zbitych kubeczków. Brały udział w zabawie ruchowej polegającej na pokonaniu toru przeszkód zbudowanego z dużych figur geometrycznych.

Przygotowała: Iwona Zaniewska- Ciep

Opis galerii zdjęć: Na pierwszych czterech zdjęciach dzieci uzupełniają przy stolikach karty pracy- liczą ilość elementów i dopasowują do odpowiedniego działania. Na kolejnych trzech zdjęciach dzieci bawią się w układanie wieży z krzesełek. Kolejne pięć zdjęć przedstawia zabawę z wykorzystaniem małej maty do kodowania. Cztery kolejne zdjęcia to kodowana zbijanka na dużej macie do kodowania. Na dwóch kolejnych zdjęciach dzieci wykonują karty pracy, dodają lub odejmują elementy z wykorzystaniem liczmanów. Pięć ostatnich zdjęć przedstawia dzieci przechodzące przez tor ustawiony z dużych figur geometrycznych.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje