Dzieci z grupy drugiej brały udział w zabawach badawczych ze śniegiem i lodem. Wszystkimi zmysłami poznawały obserwowany materiał: dotykały, określały barwę, konsystencję, ciepłotę; wąchały, smakowały; ściskały. Mierzyły temperaturę śniegu i lodu za pomocą termometru; polewały wodą zimną i gorącą; posypywały cukrem i solą obserwując zachodzące zmiany. Do woreczka włożyły śnieg i odłożyły na parapet- na drugi dzień znalazły tam wodę. Do mleka dodawały farby obserwując powstające kolorowe kręgi i plamy. Wykonały wulkan śnieżny, obserwowały, jak farba wędruje po ręczniku papierowym zanurzonym w kolorowych roztworach. Czterolatki z wielką radością podejmowały się kolejnych działań, próbowały stawiać pytania badawcze i weryfikować je w trakcie prostych doświadczeń; wyciągały wnioski; rozwijały myślenie przyczynowo- skutkowe.

Przygotowały: Iwona Zaniewska- Ciep, Urszula Michaluk

Opis galerii zdjęć: Na pierwszych czterech zdjęciach dzieci dzieci badają właściwości śniegu wykorzystując do tego lupy. Na kolejnych dwóch zdjęciach dzieci posypują śnieg i lód sola, cukrem; polewają wodą zimną i gorącą. Następnie nabierają do woreczka śnieg, zamykają szczelnie i odkładają do dalszej obserwacji. Na kolejnych zdjęciach czterolatki bawią się mlekiem: dodają krople kolorowego roztworu, wsypują kolorowe drażetki i obserwują zmiany zachodzące na talerzu. Następnie dzieci uczestniczą w zabawie ruchowej. Na kolejnych zdjęciach przedszkolaki tworzą zimowy wulkan; obserwują jak ręczniki papierowe zabarwiają się na kolorowo, bawią się białymi kartkami badając właściwości papieru. Na ostatnim zdjęciu dzieci trafiają papierowymi kulkami do miski ze śniegiem.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje