RODZICE I DZIECI LUBIĄ CZYSTOŚĆ PRZECIEŻ
1. „Tak czy nie ”- czytanie wiersza przez rodzica
Kiedy ktoś ma brudne ręce
i rękami tymi je, czy powiecie, że to zdrowo? Bo ja – nie.
Kiedy ktoś nie myje zębów,
szczotki, proszku ani tknie. Potem zęby go zabolą.
Czy wam żal go? Bo mnie – nie.
Gdy ktoś przed grzebieniem zmyka,
płacząc, ze mu włosy rwie.
czy go za to pochwalicie? Bo ja – nie.
Komu woda, mydło, szczotka
niepotrzebne i nie smak,
czy nazwiecie go brudasem? Bo ja – tak.
Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza. Wyliczanie przedmiotów potrzebnych do utrzymania czystości osobistej. Wypowiadanie się na temat częstotliwości mycia rąk i skutków nie dbania o higienę osobistą.
2.„Jak dokładnie myć ręce”- obejrzyjcie wspólnie krótki film: https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI
3. „Czarodziejski worek” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie przez dotyk przedmiotów służących do higieny ciała zgromadzonych wcześniej przez rodzica np. w worku na kapcie.
4. „W łazience ” – rozwiązywanie zagadek.
Rodzic czyta zagadkę, dziecko odgaduje i dzieli odgadnięty wyraz na sylaby.
Służy do picia, służy do mycia.
Bez niej na ziemi nie byłoby życia (woda)
Przyjemnie pachnie, ładnie się pieni,
a brudne rączki w czyste zamieni (mydło)
Czasem jest biała, siedzi w tubie,
zęby nią czyścić lubię (pasta do zębów)
Duży lub mały jest w każdej łazience. Kiedy skończysz mycie, wytrze ci ręce. (ręcznik)
Bywa w ramach lub bez ramy,
często w nim się przeglądamy.
Ono zawsze powie szczerze,
Czy wyglądasz jak należy. (lustro)
5.„Mydło lubi zabawę”- a może teraz razem z rodzicami zaśpiewacie znaną piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=iRZsvzF4itE