RODZICE  I  DZIECI  LUBIĄ CZYSTOŚĆ  PRZECIEŻ

1. „Tak czy nie ”- czytanie wiersza przez rodzica

Kiedy ktoś ma brudne ręce
i rękami tymi je, czy powiecie, że to zdrowo? Bo ja – nie.

 Kiedy ktoś nie myje zębów,
szczotki, proszku ani tknie. Potem zęby go zabolą.
Czy wam żal go? Bo mnie – nie.

 Gdy ktoś przed grzebieniem zmyka,
płacząc, ze mu włosy rwie.
czy go za to pochwalicie? Bo ja – nie.

 Komu woda, mydło, szczotka
niepotrzebne i nie smak,
czy nazwiecie go brudasem? Bo ja – tak.

Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza. Wyliczanie przedmiotów potrzebnych do utrzymania czystości osobistej. Wypowiadanie się na temat częstotliwości mycia rąk i skutków nie dbania o higienę osobistą.

2.„Jak dokładnie myć ręce”- obejrzyjcie wspólnie krótki film: https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI

3. „Czarodziejski worek” – zabawa dydaktyczna.                                            Rozpoznawanie przez dotyk przedmiotów służących do higieny ciała zgromadzonych wcześniej przez rodzica np. w worku na kapcie.

4. „W łazience ” – rozwiązywanie zagadek.                                                                           

Rodzic czyta zagadkę, dziecko odgaduje i dzieli odgadnięty wyraz  na sylaby.

 Służy do picia, służy do mycia.
Bez niej na ziemi nie byłoby życia (woda)

 Przyjemnie pachnie, ładnie się pieni,
a brudne rączki w czyste zamieni (mydło)

Czasem jest biała, siedzi w tubie,
zęby nią czyścić lubię (pasta do zębów)

Duży lub mały jest w każdej łazience.                                                                                    Kiedy skończysz mycie, wytrze ci ręce. (ręcznik)

Bywa w ramach lub bez ramy,
często w nim się przeglądamy.
Ono zawsze powie szczerze,
Czy wyglądasz jak należy. (lustro)

5.„Mydło lubi zabawę”- a może teraz razem z rodzicami zaśpiewacie znaną piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=iRZsvzF4itE

6. Pokoloruj wybrany obrazek.

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

 

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje