1.„ Jak pakujemy zakupy” – rozmowa z dzieckiem o stosowaniu toreb wielo krotnego użytku – rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać. Rodzic przygotowuje zestaw: torebki papierowe, foliowe reklamówki (cienkie i grube), płócienne torby itp.                                                                                                                                                                                                                

 – W jakie opakowania wkładamy zakupy?                                                                                          

– Dlaczego właściwe jest przenoszenie zakupów w torbie płóciennej?                                              

– Dlaczego torebki foliowe szkodzą Ziemi?

2.„Zabawa z rolką” – zabawa ruchowa.                                                                     

Rodzic daje dziecku rolkę po ręczniku papierowym i pyta, do czego może ona służyć, co można z nią zrobić, a następnie proponuje zabawę z rolką. Trzymając rolkę popatrz przez nią jak przez lunetę. Unieś rolkę nad głowę, trzymaj przed sobą, połóż na podłodze i przeskocz przez nią. Dziecko może również przedsta- wic swoje pomysły i bawić się wspólnie z rodzicem. A można i tak: Zabawa z Bum Bum Rurkami przy muzyce (mogą być rolki papierowe):  https://www.youtube.com/watch?v=dqwrIvFAu84

3. „Medal ekologa” – wykonanie pracy plastycznej z tzw. nieużytków.

  Rodzic przygotowuje kółka z tekturowych opakowań, z okładek od bloków itp., tasiemkę. Kółko powinno mieć otwór do zawiązania tasiemki. Na kółku dziecko rysuje, maluje, nakleja wycięte z makulatury elementy przyrodnicze…..  itp., wg własnego pomysłu. Bądźcie kreatywni.      

4. „Papierowe kule” – zabawa ruchowa.                                                      

Rodzic z dzieckiem zgniatają kartkę papieru lub płachtę gazety robiąc z niej kulkę i wspólnie wykonują ćwiczenia:                                                                                                                              

 – przekładają kulkę z ręki do ręki z przodu,                                                                           

 – przekładają kulkę z ręki do ręki z tyłu,                                                                                 

 – przekładanie kulki z ręki do ręki raz pod uniesionym prawym kolanem, raz pod lewym kolanem,                                                                                                                    

 – podrzucają kulki oburącz i chwytają oburącz,                                                                          

– w siadzie rozkrocznym kulka między nogami, toczenie dłońmi kulki do przodu i przysuwanie do siebie,                                                                                                         

– w klęku podpartym kulka między dłońmi, uginają ramiona i dotykają nosem do kulki,                                                                                                                                   

– w siadzie o nogach ugiętych kulka pomiędzy stopami, przesuwanie kulki stopami prawą stopą w kierunku lewej i odwrotnie,                                                                                        

– chwytanie stopami (na boso) kulki i unoszenie w górę, opuszczanie nóg w dół ,                                           

 – ćwiczenie jak wyżej tylko kulkę upuszczamy na podłogę.      

5. Dla zachęty, może coś Państwa zainspiruje:                                                    

– pomysły na recykling
https://www.youtube.com/watch?v=XOvHkVJ9Lto
– bączek z płyty CD
https://www.youtube.com/watch?v=-qxk14r9wkI
– z butelki plastikowej :
https://www.youtube.com/watch?v=tykmKY4kY4I
– z nakrętek:
https://www.youtube.com/watch?v=kpAnN3hpmAk

6. „Planujemy domowe porządki”
Na zakończenie tej tematyki warto ten dzień poświecić również segregacji zabawek i porządkom w pokoju dziecięcym. Jest to tematyka związana z porządkami i czystością. Tu, jeśli jeszcze nie ma, można do pokoju dziecięcego wstawić kosz na śmieci i ustalić wspólnie zasady, np: w każdą sobotę będziemy razem opróżniać Twój kosz jednocześnie segregując Twoje śmieci. Utrwalamy, uczymy i robimy to przez zabawę. Można również z dziećmi robić porządki w szafie, np.: składać ubrania, segregować skarpetki, układać ubrania kolorami, tworzyć zestawy ubrań itp. Na pewno macie jeszcze inne pomysły? Polecam.
Proszę pamiętać!
We wszystkim co Państwo ustalicie z dziećmi, bądźcie w tym konsekwentni i dotrzymujcie słowa. Zobaczycie jak szybko dzieci łapią, a nawet będą przypo- minać o wspólnych porządkach. 

                             

7. „Ekologiczny dom”- bajka edukacyjna: https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje