1. „Po co pada deszcz?”- rozmowa z dzieckiem. Zwrócenie uwagi dziecka na to, że deszcz jest bardzo potrzebny.

2. „Pada deszcz”- zabawa rytmiczna: wysłuchiwanie rytmu rodzica i powtarzanie, np. pa-da desz-czyk, pa- da, desz-czyk lub pa-da deszcz, pa- da deszcz, itp. Zmiana ról: dziecko wymyśla a rodzic powtarza.

3.Zabawa muzyczna do piosenki „Hej, pada deszcz” („Mini warsztaty muzyczne” – Monika Kluza)

Pomoce: parasol, pałeczki do wystukiwania rytmu

Tekst piosenki:

Hej, pada, pada deszczyk. Pada dziś od rana.

Zmoczył domy, płoty, drzewa. Teraz z nami śpiewa.

(wszystko powtarzamy)

Kap, kap, kap, krople deszczu złap x2

  • https://www.youtube.com/watch?v=c7cBQKGDFXw

4.Wsłuchiwanie się w odgłosy padającego deszczu: ustawiamy blaszane miski, wiadra i wsłuchujemy się w odgłosy padającego deszczu. Deszczówkę możemy wykorzystać w słoneczny dzień do podlania kwiatów.

Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje