- „Po co pada deszcz?”- rozmowa z dzieckiem. Zwrócenie uwagi dziecka na to, że deszcz jest bardzo potrzebny.
2. „Pada deszcz”- zabawa rytmiczna: wysłuchiwanie rytmu rodzica i powtarzanie, np. pa-da desz-czyk, pa- da, desz-czyk lub pa-da deszcz, pa- da deszcz, itp. Zmiana ról: dziecko wymyśla a rodzic powtarza.
3.Zabawa muzyczna do piosenki „Hej, pada deszcz” („Mini warsztaty muzyczne” – Monika Kluza)
Pomoce: parasol, pałeczki do wystukiwania rytmu
Tekst piosenki:
Hej, pada, pada deszczyk. Pada dziś od rana.
Zmoczył domy, płoty, drzewa. Teraz z nami śpiewa.
(wszystko powtarzamy)
Kap, kap, kap, krople deszczu złap x2
- https://www.youtube.com/watch?v=c7cBQKGDFXw
4.Wsłuchiwanie się w odgłosy padającego deszczu: ustawiamy blaszane miski, wiadra i wsłuchujemy się w odgłosy padającego deszczu. Deszczówkę możemy wykorzystać w słoneczny dzień do podlania kwiatów.
Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala