1.„Jak się nazywa moja ulica?”- wypowiedzi na temat miejsca zamieszkania. Zapamiętywanie adresu. Przestrzeganie przed podawaniem adresu osobom nieznajomym.

2.„Tajemnicze klucze?”- oglądanie zbioru kluczy: rodzic gromadzi przed dzieckiem różne klucze (od domu, od reału, od szkatułki, od roweru, od szopy na podwórku). Dziecko ogląda, dostrzega podobieństwa i różnice, porównuje wygląd, kolor, wielkość oraz próbuje zgadnąć od czego są te klucze. Układanie kluczy od największego do najmniejszego.

3.„Kolorowe klucze”- przeliczanie połączone z ćwiczeniami grafomotorycznymi (Karty Pracy, cz. 4).

4.„Przez dziurkę od klucza”- zagadka wzrokowa: Rodzic prezentuje dziecku trzy ilustracje zakryte kartką z otworem w kształcie dziurki od klucza (ta kartka powinna być większa od ilustracji, aby swobodnie ją poruszać bez obawy, że zostanie odsłonięty kolejny fragment obrazka. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co konkretnie znajduje się na ilustracji?

5.„Jakie znam klucze?”- zabawa słowna: przypomnienie wieloznaczności słowa: klucz

Rodzic prosi, aby dziecko przypomniało sobie jakie są klucze (nie tylko te do otwierania drzwi?). Jeśli dziecko nie pamięta, rodzic pokazuje ilustracje:

6.„Słowo- klucz”- zagadki słowne: (dla chętnych)

Rodzic proponuje dziecku, aby odgadło trzy słowa- klucze (czyli słowa, które łaczą ze sobą inne słowa w jakąś część wspólną):

  • Co łączy niedźwiedzia i konia? (słowo- klucz to: zwierzę)
  • Co łączy słowa: dom- wieża- zamek? (budynek)
  • Jakie słowo- klucz łączy słowa: banan, gruszka, cytryna? (owoc)

7.„Klucze”- odrysowywanie różnych kluczy, kolorowanie, wycinanie, przyklejanie na tekturkę. Zabawa w „Poszukiwanie skarbów”.

Pozdrawiamy, pani Iwonka i pani Ala

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje