1.„Rozmowy na łące” – inscenizacja w wykonaniu rodzica z wykorzystaniem obrazków zwierząt łąkowych lub wcześniej wykonanych rekwizytów. Na zielonej łące zwierzęta mieszkały i tak rozmawiały:

 – Jestem żabka cała zielona prawie, mieszkam w pobliskim stawie.

– Ja jestem motylkiem, co lata nad kwiatkiem przez chwilkę.

– Pszczółki łąkę uwielbiają, nektar z kwiatków tam zbierają.

– A w trawie ślimaczki wędrują, dużo czasu potrzebują.     

– Ja też byłam na tej łące, przyglądałam się biedronce. (gąsienica)     

– Chyba kropki pogubiłam, gdy za świerszczem goniłam. Miałam dużo, teraz mało mi zostało.     

– Czy owadki, czy też kwiatki, to mieszkańcy łąki koło domu Agatki.

2.„Bal na łące”- przypomnijmy teraz piosenkę , którą poznałyście na początku kwietnia:

3.Wróżka z łąki” – zabawa ruchowo – naśladowcza.   

Rodzic jako łąkowa wróżka dotyka dziecko różdżką i mówi: raz, dwa, trzy będziesz pszczołą/ślimakiem/żabą/ biedronką/motylem. Dziecko naśladuje ruchy zwierzęcia, w które zostało zamienione a rodzic powtarza te ruchy (zmiana ról).   

4.„Dorotka szuka przyjaciół” – słuchanie opowiadania

Dorotka od kilku dni chodzi smutna. Kiedy wraca z przedszkola, chce się bawić z rodzicami, ale mama i tata wcale nie umieją się bawić! Wczoraj pani w przedszkolu czytała opowiadanie o przyjacielu sarenki. Koziołek uczył ją skakania. Razem biegali, robili wyścigi, kto szybciej dobiegnie do zielonej polany z mrowiskiem. O, oni to fajnie się bawili! Dorotka postanowiła, że też chce mieć przyjaciół. Ale gdzie oni są? Gdzie ich szukać?

Mama mówiła mi, że na łące mieszka mnóstwo zwierząt. Może ktoś zostanie moim przyjacielem? – myśli Dorotka.                      

Rodzic proponuje dziecku, aby wypowiedziało się na temat zwierząt, które widzi na karcie pracy ,,Razem się bawimy” str. 12 cz.4 i wyjaśniło Dorotce z kim, dlaczego, można lub nie można zaprzyjaźnić się.                                                                                   

 – Kto mieszka na łące? 

– Co lubią zwierzęta mieszkające na łące?    

– Czy zwierzęta z łąki mogą bawić się z Dorotką w jej domu?                                                                                             

– Kogo Dorotka może zaprosić do wspólnej zabawy w jej domu? 

I teraz Dorotka zrozumiała, że przyjaciół ma w przedszkolu. Mamo, tato czy jutro może przyjść do mnie Asia, żeby razem się pobawić?

5. Taniec kwiatów” – improwizacje ruchowo – taneczne przy muzyce P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”:

Dziecko i rodzic  biorą chusteczki, które trzymają ukryte w zaciśniętej dłoni i kucają naprzeciw siebie.                                                      

Propozycja układu tanecznego przy muzyce:   

– dzieci i rodzic powoli wstają,                       

– unoszą do góry ręce z rozłożonymi chusteczkami i machają nimi,      

– tworzą kółeczko trzymając się za chusteczki,  

– poruszają się w kółeczku oraz w przód i w tył,        

– zatrzymują się i obracają wokół własnej osi, machając chusteczkami na wysokości kolan potem nad głową.  

Zamiast chusteczek można użyć pomponów itp., (w obu rękach).

Układ taneczny po powrocie do przedszkola można będzie wykorzystać w różnych sytuacjach.

6.Mieszkańcy łąki” – ćwiczenie słuchu fonematycznego i rozwijanie sprawności,manualnych.                                                                                                    

Dziecko dzieli na sylaby nazwy mieszkańców łąki i łączy kolorowe postacie z ich cieniami. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 12 cz.4

7. Majowa łąka” – obejrzyjcie film o łące.

Przygotowały: pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje