Scenariusz zajęć dla dzieci młodszych prowadzonych przez rodzica w domu:

26 V 2020r. (wtorek)

Temat: „Kwiatek dla mamy” – nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu – – zapoznanie ze słowami i melodią piosenki, wykorzystywanie naturalnych efek- tów perkusyjnych (klaskanie, tupanie, stukanie…) do akompaniamentu podczas śpiewania piosenki, wdrażanie do wspólnego śpiewania z członkami rodziny.

 1.„Perfumy dla mamy” – ćwiczenie aparatu oddechowego, rozwijanie wyobraźni i mowy.                                                                                                                

Dziecko poznaje wygląd, zapach i nazwy wybranych przypraw roślinnych (ziele angielskie, pieprz, cynamon, goździki itp.) oraz ziół (bazylia, tymianek, oregano itp.) i innych roślin (lawenda, rośliny żywe i suszone).                                                    

Zachęcanie dziecka do tworzenia kompozycji zapachowej np. „Dam mamusi zapach: cynamon, róża, lawenda”. Dziecko samo komponuje zapach mieszając w ozdobnym flakoniku wybrane przez siebie dostępne składniki.

2.„Podaruję mamie” – piosenka do słuchania.

3. „Flakonik” – ozdabianie sylwety – rozwijanie swobodnej ekspresji plastycznej.                                                                                                                       

Rodzic daje dziecku wyciętą z papieru sylwetę flakonika na perfumy dla mamy. Dziecko ozdabia w dowolny sposób: koloruje kredkami, klejem brokatowym, nakleja cekiny i drobne elementy wycięte ozdobnym dziurkaczem itp.

4.„Kwiatek dla mamy” – słuchanie piosenki, słowa i muzyka M. Tomaszewska.

Kwiatka trzypłatka dziś narysuję sama,                                                                                                

a potem dostanie go moja droga mama.  

       Ref. Mamo, mamo, mamo, mamo,                                                                                           

mamo, mamo, mamo, posłuchaj mnie.

            Mamo, mamo, mamo, mamo,                                                                                         

mamo, mamo, mamo ja kocham cię.

Kwiatków trzypłatków bukiecik już gotowy,                                                                                    

gdy kartka się pognie, to narysuję nowy.  

           Ref. Mamo, mamo…  

Wypowiedzi na temat piosenki:

– Jaka jest piosenka, wesoła/smutna, wolna/szybka?                                                                        

– O czym jest piosenka?                                                                                                          

– Co narysuje dziecko?                                                                                                             

– Jaki kwiatek narysuje dziecko?                                                                                                       

– Kto dostanie kwiatka trzypłatka?

Nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu. Rodzic śpiewa fragment piosenki, a dziecko powtarza za rodzicem. Wspólne śpiewanie.                                                                                              

5.„Moja super mama” – rysowanie portretumamy przez dziecko, umieszczenie go w wybranym przez dziecko miejscu. 

 6.„Herbata dla mamy” – zabawa z elementami równowagi.                                             

Rodzic wyznacza linie startu i mety, a pomiędzy nimi ustawia kilka pachołków (mogą być klocki, maskotki, krzesła itp.). Dziecko slalomem przechodzi od startu do mety niosąc przed sobą na krążku pustą plastikową filiżankę.

 7.„Po co jest mama?” – swobodne wypowiedzi dziecka. Rodzic zapisuje wszystkie wypowiedzi i umieszcza je pod portretem mamy.  

 8.„Laurki – proste kwiaty z kółek”- praca dla chętnych.
            https://www.youtube.com/watch?v=otjMhpZvKQ0
 
  9.„Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aim” – piosenka do słuchania.
                 Przygotowała: Alicja Jurczak

                                                                           .

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje