Scenariusz zajęć dla dzieci młodszych prowadzonych przez rodzica w domu:

27 V 2020r. (środa)

Temat: „W domu z mamą i tatą” – zabawa dydaktyczna – kształtowanie orientacji w otoczeniu z uwzględnieniem różnych przedmiotów i wdrażanie do posługiwania się określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, przy, obok; wykorzystanie posiadanej wiedzy i odgrywanie ról mamy i taty w zabawie.

1.„Jak rysować tatę” – słuchanie wiesza.

Tatę wielkiego rysować trzeba,                                                                                  

choćbyś rysować miał cały dzień.                                                                             

Niech jak szczyt góry sięga do nieba,                                                                              

niech jak dąb rzuca ogromny cień.

Tata podobny jest do olbrzyma,                                                                              

co na ramionach cały dom trzyma.                                                                                          

A że jest droższy ci od skarbu,                                                                                     

namaluj tatę złotą farbą.

2.„Mój super tata” – rysowanie portretu taty przez dziecko, umieszczenie go obok portretu mamy narysowanego wczoraj.

3.„Kocham Ciebie tato” – piosenka do słuchania.

      https://www.youtube.com/watch?v=nm8hEaDMfSk
                                                                                     

Zabawa rytmiczna do piosenki: wyklaskiwanie, wytupywanie rytmu piosenki, wykonywanie ruchów rąk w różnych kierunkach (nad głową, przed sobą, z lewej i z prawej strony).

4.W domu z mamą i tatą”  – zabawa dydaktyczna.

Zgromadzenie na stole naczyń i sztućców, określanie do czego służą, układanie ich według rodzaju, przeliczanie. Wdrażanie do zachowania porządku w miejscu zabawy.                                                                                                                                                       

Rodzic pokazuje dziecku, jak powinno się prawidłowo nakrywać stół. Następnie dziecko samodzielnie wykonuje obserwowane czynności.

Zwrócenie uwagi na:

– estetykę – obrus, serwetnik, ustawienie talerzy i ułożenie sztućców,

– omówienie, jakich naczyń i sztućców używamy podczas kolejnych posiłków,

– określanie, z której strony kładziemy łyżkę, nóż, a z której widelec, gdzie stawiamy kubek (za talerzem),

– posługiwanie się pojęciami: z lewej, z prawej, za, przy, obok,

– przypomnienie zasad zachowania się przy stole: właściwa postawa, prawidłowe trzymanie i posługiwanie się sztućcami, mówienie „dziękuję” i wycieranie ust serwetką  po skończonym posiłku, po wstaniu od stołu – przysuwanie krzesełka do stołu itp.

5. Aby wszystkim było miło…” – zabawa integracyjna.                                                          

Dziecko stoi  naprzeciw rodzica i przekazują sobie z rąk do rąk:                                                           

– daję ci w prezencie słoneczko,                                                                                                    

– daję ci ciepło,                                                                                                                                  

– daję ci uśmiech,                                                                                                                            

– daję ci uściski, itp.                                                                       

6.„Kanapka dla taty”  – lepienie z dowolnej masy plastycznej (może być plastelina) według pomysłu dziecka – rozwijanie kreatywności.                                                                                                        

7.„Herbata dla taty” – zabawa z elementami równowagi.                                             

Rodzic wyznacza linie startu i mety, a pomiędzy nimi ustawia kilka pachołków (mogą być klocki, maskotki, krzesła itp.). Dziecko slalomem przechodzi od startu do mety niosąc przed sobą na krążku pustą plastikową filiżankę.

 8.Po co jest tata?” – swobodne wypowiedzi dziecka. Rodzic zapisuje wszystkie wypowiedzi i umieszcza je pod portretem taty obok wczorajszych wypowiedzi o mamie.

 9.„Co robi mój tata” – zabawa ruchowo – naśladowcza.

Dziecko stoi  naprzeciw rodzica i naśladuje jakąś czynność charakterystyczną dla taty. Rodzic odgaduje jaka to czynność i także ją pokazuje (np. trzepanie dywa- nów, czytanie gazety, wbijanie gwoździa, zabawa z dzieckiem, itp.). Zmiana ról.   

10.„Co powie tata”  – piosenka do słuchania:      https://www.youtube.com/watch?v=CxYLoa3Fgz8                 

Opracowała:  Alicja Jurczak

                 

 

 

         

                                                                           .

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje