Scenariusz zajęć dydaktycznych dla dzieci starszych na dzień 12 czerwiec (edukacja artystyczna).

Temat: ,,Marzenia” – zabawa plastyczna.

Cel główny:

  • ●rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej poprzez umiejętność ●interpretowania wysłuchanej muzyki
  • ●umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji i wybór dowolnej techniki plastycznej 
  • ●rozwijanie sprawności manualnej 
  • umiejętność wyrażania i precyzowania swoich potrzeb i oczekiwań – marzeń w formie rysunku realistycznego 
  • ●utrwalanie opracowywanej wiedzy oraz umiejętności czytania 
  • ●inspirowanie dzieci do tworzenia kompozycji do muzyki 
  • ●wszechstronny rozwój dziecka 
  • ●dbałość o dobre samopoczucie ; planowanie i dążenie do spełnienia marzeń 

Pomoce dydaktyczne:

Forma: indywidualna: rodzic – dziecko.

Przebieg zajęć:

I. 

  1. Rozpoczęcie zajęć Rymowanką połączone z klaskaniem, tupaniem (którą dzieci znają z przedszkola):

Wszyscy są

Witam Was

Zaczynamy już czas   – klaszczemy w dłonie

Jestem ja

Jesteś Ty  – uderzamy wzajemnie w dłonie

Raz, dwa, trzy  – tupiemy w połączeniu z klaskaniem. 

2. ,,Dzieci świata” – zabawa z wykorzystaniem obrazka z tekstem, utrwalanie tematyki tygodniowej. 

  • Rodzice udostępniają dzieciom obrazki a dzieci samodzielnie lub z pomocą rodziców  (w zależności od stopnia zaawansowania) odczytują tekst 
  • liczą dzieci,  wymieniają nazwy krajów z których pochodzą,  próbują połączyć kraj z nazwą kontynentu 
  • na zakończenie wymieniają z pamięci te dzieci, które zapamiętały  (zgodnie z kolejnością lub przypadkowo).

II. ZAJĘCIE GŁÓWNE :

1).SŁUCHANIE PIOSENKI pt.:  ,,MAM MARZENIA” https://www.youtube.com/watch?v=uMRRK73w8M8&fbclid=IwAR0gJC_kbwUE5B6-ICdtwjIoCp0dj7CEOTGzZXCXh8Hty2Njjct48nBIVbk&app=desktop 

-Rodzice udostępniają dzieciom nagranie piosenki po raz pierwszy 

– dzieci słuchają nagrania po raz drugi, tym razem z zamkniętymi lub związanymi chustką, apaszką, szalikiem oczami  (w celu spotęgowania wyobraźni).

2 ). ZABAWA PLASTYCZNA- WYKONYWANIE ILUSTRACJI DO PIOSENKI:

-dzieci zastanawiają się nad wyborem techniki plastycznej, gromadzą niezbędne materiały plastyczne i wykonują obrazek do piosenki 

-opowiadają Rodzicom po zakończeniu pracy co przedstawia ich rysunek .

3 ). ZABAWA RUCHOWA DO PIOSENKI pt.:  ,,MAM MARZENIA” 

-RODZICE udostępniają dzieciom nagranie piosenki zaś dzieci bawią się zgodnie z rytmem i maszerują, biegną drobnymi kroczkami, podskakują podczas kolejnych zwrotek klaszcząc jednocześnie w dłonie a podczas refrenu zatrzymują się i śpiewają razem słowa : ,,marzenia, marzenia oraz ,,mam marzenia, moje marzenia”. Zabawa toczy się dalej do tego czasu ile zażyczy sobie dziecko a w drugiej wersji proponuję włączyć się do zabawy Rodzicom, którzy podobnie jak i dzieci mają również marzenia. 

III. ZAKOŃCZENIE :

1). Ewaluacja zajęć : 

  • dzieci wypowiadają się na temat tego co nowego poznały i nauczyły,  czy są zadowolone?  czy podobały się zaproponowane zabawy lub nie i dlaczego? jeszcze raz dzielą się z Rodzicami swoimi marzeniami, Rodzice swoimi i jest to moment na to wspólnie z dzieckiem poszukać sposobów na ich spełnienie i zrealizowanie , czego serdecznie Wszystkim życzę. 
  • Zarówno mali i duzi marzenia mają i niech je spełniają (to jakby motto w/ w propozycji zajęć).

2 ) . SŁUCHANIE WIERSZA pt ,,DYZIO MARZYCIEL” JULIANA TUWIMA. https://youtu.be/rZRv1pKSUP0 

  • Rodzice udostępniają dzieciom nagranie wiersza 
  • Dzieci słuchają i opowiadają o czym marzył Dyzio? .

3 ). Porządkowanie przez dzieci pomocy i przyborów, wyeksponowanie swojej pracy plastycznej. 

OPRACOWANIE : ANIELA KOT

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje