Sześciolatki z grupy piątej świętowały w przedszkolu Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Ubrane w niebieskie koszulki brały udział w szeregu gier i zabaw. Na początku pani logopeda zaprosiła do zabawy usprawniającej narządy mowy „Śmiecholandia”, która wprawiła wszystkie dzieci w wyśmienity humor, po czym dzieci usiadły na krzesełkach i naśladowały powtarzające się ruchy z wykorzystaniem metody zabawy Klanza. Następnie obejrzały teledysk „Małej Orkiestry Dni Naszych” do piosenki o prawach dziecka, po czym bawiły się w kodowanie na dywanie, odczytując drogę liter do hasła: Prawa Dziecka. Kolejną zabawę przygotowała pani logopeda, która przeczytała dzieciom wiersz M. Brykczyńskiego „Prawa Dziecka” a następnie zaprosiła do zabawy ruchowej w kole. Potem dzieci omawiały prawo do wyrażania uczuć i emocji, opisywały przy tym wylosowane ilustracje i na lizakach ze smutną i wesołą minką oceniały daną sytuację. Z wykorzystaniem lusterek próbowały odzwierciedlać minkami wybrane emocje. Następną zabawą było pokonanie trasy  z piłeczką na rakietce i wrzucenie piłeczki do kubeczka. Później dzieci podsumowywały zdobytą wiedzę losując i omawiając kartoniki z wybranym prawem. Ostatnią zabawą było pokonanie trasy przemieszczając się w niebieskiej gąsienicy. Na zakończenie dzieci dowiedziały się czym jest Konwencja Praw dziecka i ułożyły plakat z rozsypanych elementów. Plakat został zawieszony na tablicy informacyjnej dla rodziców. Dzieci przypieczętowały znajomość swoich praw odbitymi w farbie rękoma.

Wideo z dziećmi śpiewającymi o prawach dziecka: https://przedszkole5.hajnowka.pl/wp-content/uploads/2021/01/20211119_123814.mp4

Przygotowały: I. Zaniewska- Ciep, E. Kiprianiuk, K. Łysakowska

Opis galerii zdjęć: Na pierwszym zdjęciu widać dzieci siedzące w kole na macie, biorąc udział w zabawie „Śmiecholandia”. Na drugim zdjęciu dzieci siedzą w kole na krzesełkach naśladując ruchy pani Iwonki podczas zabawy metodą Klanzy. Na trzecim i czwartym zdjęciu widać dzieci siedzące przed tablicą interaktywną podczas oglądania teledysku. Trzy następne zdjęcia przedstawiają zabawę z kodowaniem z wykorzystaniem plansz z literami. Na ósmym zdjęciu dzieci wyklejają litery plasteliną. Na dziewiątym zdjęciu dzieci pozują z wyklejonym plasteliną napisem „Prawa dziecka”. Zdjęcia od dziesiątego do trzynastego przedstawiają dzieci słuchające wiersz i bawiące się w zabawę ruchową w kole z panią Kasią. Zdjęcia od czternastego do osiemnastego przedstawiają zabawę z ilustracjami dotyczącymi emocji. Na kolejnych trzech zdjęciach widać dzieci pokonujące w parach trasę z piłeczką na rakietce. Na pięciu następnych zdjęciach dzieci omawiają prawa dziecka. Na dwudziestym siódmym i dwudziestym ósmym zdjęciu dzieci poruszają się w niebieskiej gąsienicy. Zdjęcie dwudzieste dziewiąte przedstawia dzieci składające plakat dotyczący praw dziecka. Na zdjęciu trzydziestym widać dzieci słuchające informacji o fundacji UNICEF. Na ostatnim zdjęciu dzieci wraz z paniami pozują przed tablicą tematyczną poświęconą prawom dziecka.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje