W środę, 30 marca, dzieci z grupy piątej poszerzały swoją wiedzę na temat jajek. Po obejrzeniu prezentacji ukazującej jajka różnych zwierząt (nie tylko ptaków!) i przedstawiających walory zdrowotne spożywania jajek, przedszkolaki skupiły się na badaniu właściwości jaj kurzych. Opisywały wygląd jajek przed rozbiciem i po, sprawdzały jakie są w dotyku i zapachu, obserwowały proces gotowania jajka w skorupce i bez, a następnie porównały, jaki wpływ na białko i żółtko miało gotowanie. Przy okazji sześciolatki wzięły udział w zabawie dydaktycznej z literką „J” jak jajko, odrysowywały obrazki i układały figurki przedstawiające rozwój kury oraz ćwiczyły równowagę chodząc po sali z jajkiem na łyżce. Narobiliśmy sobie smaka na nadchodzące Wielkanocne pisanki!

Przygotowała: Ewelina Kiprianiuk

Opis galerii: Na zdjęciach 1-3 dzieci oglądają prezentację o jajkach. Na zdjęciu 4 dzieci pozują do zdjęcia siedząc za talerzem z jajkami. Na zdjęciu 5 dzieci podają sobie jajko, poznając jego właściwości. Na zdjęciu 6 dziewczynka z użyciem łyżki wkłada jajko do garnka z wodą stojącego na kuchence indukcyjnej. Na zdjęciu 7 dziewczynki podają sobie skorupkę rozbitego jajka, poznając jej właściwości. Na zdjęciu 8 dzieci obserwują proces gotowania się jajka w skorupce i jajka rozbitego w słoiku. Na zdjęciu 9 i 10 dzieci biorą udział w zabawie dydaktycznej z literką „J”. Na zdjęciu 11 dziewczynka odrysowuje obrazki przedstawiające rozwój kury. Na zdjęciu 12 chłopiec ustawia figurki przedstawiające rozwój kury. Na zdjęciu 13 chłopiec idzie po sali z jajkiem na łyżce. Na zdjęciu 14 i 15 dzieci obierają ugotowane jajko. Na zdjęciach16-20 dzieci badają i porównują właściwości jajka, które było gotowane w słoiku i jajka, które gotowało się w skorupce.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje