Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki w ramach Projektu „Przedszkola bez barier”

Dziesięcioro dzieci pięcioletnich uczestniczyło w dodatkowych zajęciach matematycznych. Dzieci uczyły się poprzez zabawę i coraz łatwiej przyswajały wiedzę z zakresu matematyki. Manipulowały figurami geometrycznymi układając różne kształty według wzoru i własnego pomysłu. Liczyły, przeliczały, segregowały a nawet kodowały z użyciem maty do kodowania czy robotów takich jak ozobot, Codey Rocky. Dzieci korzystały z wielu pomocy i materiałów dydaktycznych jak wiatrak matematyczny, zestawy do kodowania, gry dydaktyczno- matematyczne, wagi szalkowe, domina matematyczne, gry zręcznościowej gąsienica; modeli banknotów i monet, zestawów kreślarskich (linijka, ekierka, kątomierz); itp. Pięciolatki podniosły poziom rozbudzenia wyobraźni przestrzennej. Wzrosła ich umiejętność wykorzystywania wiedzy matematycznej podczas wykonywania codziennych czynności.

Przygotowała: Iwona Zaniewska- Ciep

Opis galerii zdjęć: Na dwóch pierwszych zdjęciach dzieci bawią się w programowanie z użyciem robota Codey Rocky. Następnie układają obrazki według liczby elementów. Na kolejnych zdjęciach kreślą figury z wykorzystaniem linijki, ekierki i kątomierza. Potem bawią się w odkodowywanie kolorów z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Na kolejnych zdjęciach dzieci liczą z wykorzystaniem liczmanów, układają odpowiednie figury na macie do kodowania oraz układają obraz graficzny cyfry na żelowych matach. Kolejne zdjęcia przedstawiają zabawy ruchowe dzieci z wykorzystaniem wiatraka matematycznego i dużych figur geometrycznych. Na kolejnych zdjęciach dzieci wykorzystują ozobota podczas zajęć, malują mazakami drogę z kodami. Następnie widać, jak dzieci liczą wykorzystując duże liczydła, patyczki od szaszłyków i plastelinę. Segregują modele monet i banknotów; bawią się grą zręcznościową0 gąsienica. Układają i zapisują działania na tabliczkach magnetycznych. Na ostatnich zdjęciach dzieci bawią się na podwórzu przy piaskownicy korzystając z niemieckiej wagi wiaderkowej oraz innych wag dostępnych w przedszkolu.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje