Świąteczne zabawy matematyczne w ramach projektu „Przedszkola bez Barier”

Pięciolatki swoją przygodę z kołem matematycznym rozpoczęły od świątecznych zabaw, podczas których układały z fasoli cyfry, przeliczały; posługiwały się nazwami pór roku oraz miesięcy; rozpoznawały zapis graficzny poszczególnych liczb. Rozwijały umiejętność układania kodu i odczytywania go. Samodzielnie wykonywały łańcuchy na choinkę, które później porównywały i wnioskowały na temat ich długości. Na macie do kodowania układały kolorowe kartoniki według instrukcji słownej a następnie porównywały ułożony obraz z prawidłowym wzorem. Dzieci bawiły się również pudełkami świątecznymi. Porównywały ich wygląd, wielkość, ciężar. Zbudowały wieżę. Przeliczały pudełka, dodawały i odejmowały elementy na kartach pracy. Przeliczały śnieżynki, segregowały je według wielkości. Układały zadania z treścią wykorzystując liczmany magnetyczne.

Przygotowała: Iwona Zaniewska- Ciep

Opis galerii zdjęć: Na pierwszych czterech zdjęciach dzieci bawią się chustą animacyjną oraz fasolą, z której układają różne wzory, przeliczają i odtwarzają zapis graficzny cyfr. Na kolejnych czterech zdjęciach dzieci siedzą przy stolikach i wycinają elementy do kart pracy; tworzą kody i je odczytują; przyklejają strzałki w odpowiednie miejsca. Na kolejnych pięciu zdjęciach dzieci układają na macie do kodowania kolorowe kartoniki według instrukcji słownej nauczyciela. Następnie tworzą łańcuchy na choinkę, porównują ich długości. Ostatnie zdjęcia przedstawiają zabawy z pudełkami świątecznymi. Dzieci je porównują ze względu na wygląd, wielkość i ciężar; układają z nich wieżę i wykonują działania matematyczne na kartach pracy.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje