Woda to skarb, wiedzą już o tym nawet najmłodsi . W związku z tym dzieci z grupy trzeciej i piątej obchodziły ,,Światowy Dzień Wody’’. To Międzynarodowe Święto ustanowione przez ONZ, które ma na celu uświadomić dzieciom jaki wpływ ma woda na życie ludzi, zwierząt i roślin. Tego dnia zajęcia edukacyjne połączone były ze świetną i atrakcyjną zabawą. Poprzez różnorodne działania przedszkolaki poznały wiele ciekawostek o wodzie. Poznały różne sposoby wykorzystywania wody i dowiedziały się w jaki sposób podczas codziennych czynności oszczędzać wodę, Działały wieloma  zmysłami, doświadczały kontaktu z wodą, eksperymentowały, wsłuchiwały się w odgłosy wody i rozpoznawały poszczególne dźwięki. . Uczestniczyły w zabawach czytelniczych– rozpoznawały litery, odczytywały globalnie proste wyrazy związane z wodą. Wzięły udział w inscenizacji w oparciu o wiersz autorski Zofii Kajdewicz ,,W Podwodnej Krainie’’ z wykorzystaniem folii malarskiej i sylwet przedstawiających bohaterów wiersza. Poszczególne działania przeplatane były aktywnością ruchową. Światowy Dzień Wody był okazją, by uświadomić dzieciom, że woda daje człowiekowi nie tylko życie, zdrowie i ochłodę, ale też zabawy z nią sprawiają dużo radości.

Przygotowały: J. Suchodoła, K. Litwiniec- Burnecka, Z. Kajdewicz, U. Kiryluk

Opis galerii zdjęć:

Na pierwszych dwóch zdjęciach dzieci zapoznają się z celem spotkania. Na kolejnych sześciu przeprowadzają zabawę badawcza,, Litery ukryte w wodzie’’, podczas której w zabarwionej wodzie za pomocą szklanki wkładanej do naczynia odczytują litery ukryte pod naczyniem. Następnie odczytują motto przewodnie ,,Woda to życie’’. Kolejne trzy zdjęcia ukazują zabawę muzyczno – ruchową do piosenki z wykorzystaniem niebieskich łapek. Kolejne dwa zdjęcia to zabawy zręcznościowe – z butelkami plastikowymi przenoszonymi nad głowami oraz zabawa w kręgu ,,Bieg wody’’, polegająca na podawaniu koledze obok na małej łyżeczce niebieskich kuleczek. Kolejne cztery zdjęcia przedstawiają udział dzieci w zabawie matematycznej ,,Pod parasolem’’ trenując dodawanie i odejmowanie. Następnie tworzą ,,Kodeks Przyjaciela Wody’’. Kolejne dwa zdjęcia przedstawiają inscenizację do autorskiego wiersza Zofii Kajdewicz. Ostatnie zdjęcia to trening rozpoznawania liter i odczytywania wyrazów związanych z wodą.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje