Czterolatki z dwóch grup przedszkolnych obchodziły wspólnie Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji dowiedziały się, czym jest język ojczysty i jak należy nim się posługiwać. Rozpoznawały wybrane samogłoski oraz tworzyły wizualizację ruchową. Brały udział w zabawach artykulacyjnych i logorytmicznych. Słuchały wybranych wierszy znanych polskich poetów, rozwiązywały krzyżówkę on-line, tańczyły z kolorowymi chustami reagując ruchem na dany kolor. Tworzyły pociąg podając przykłady słów rozpoczynających się na daną sylabę. Na koniec dzieci otrzymały medale, dyplomy grupowe i utrwaliły spotkanie na wspólnej fotografii.

Przygotowały: I. Zaniewska- Ciep, U. Michaluk, R. Bartoszewicz, J. Stawarz

Opis galerii zdjęć: Na pierwszych zdjęciach dzieci siedzą w kole na dywanie, wypowiadają się na temat języka ojczystego, używania słów grzecznościowych. Rozpoznają i nazywają samogłoski, próbują naśladować ruchem ich wygląd. Na kolejnych zdjęciach dzieci oglądają film edukacyjny „Zimowe literki” a następnie rozwiązują krzyżówkę on- line. Następne zdjęcia ukazują zabawę ruchową przy muzyce z wykorzystaniem kolorowych chust. Następnie dzieci słuchają wierszy polskich poetów czytanych przez jedną z nauczycielek. Na kolejnych zdjęciach dzieci podają przykłady słów rozpoczynających się na daną sylabę i ustawiają się w dwóch pociągach. Następnie wszyscy uczestnicy otrzymują medale. Ostatnie zdjęcie przedstawia wspólną fotografię.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje