21 marca oprócz Dnia Wiosny obchodzony jest również Dzień Kolorowej Skarpetki, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa. Jest to okazja do skierowania uwagi na problemy, z jakimi borykają się ludzie dotknięci tą chorobą, uwrażliwieniem na ich odmienność i potrzeby oraz rozwijanie empatii. Wyposażeni w kolorowe skarpetki nie do pary, obchody tego jakże ważnego dnia rozpoczęliśmy pogadanką. Dzieci dowiedziały się czym charakteryzuje się zespół Downa i dlaczego ten dzień nazywamy Dniem Kolorowej Skarpetki. Następnie przedszkolaki wzięły udział w zabawach – wyzwaniach związanych z mową i ruchem, uświadamiającym to, że niektóre czynności jednym przychodzą łatwo, a innym mogą sprawiać dużo trudności. Rozmawialiśmy o tym, że mimo przeciwności zdrowotnych lub losowych warto jest rozwijać się i swoją samodzielność, pokonywać przeszkody i czerpać z życia pełnymi garściami, doceniając to, co w nim dobre i wspierając tych, którzy potrzebują naszej pomocy oraz nie odtrącać i nie odrzucać nikogo ze względu na odmienny wygląd lub nietypową mowę czy zachowanie. Każdy z nas jest inny i wyjątkowy.

Przygotowały: E. Kiprianiuk, W. Sadera

Opis galerii zdjęć: Na pierwszym zdjęciu dzieci pozują siedząc w kręgu i prezentując kolorowe skarpetki. Zdjęcia 2 i 3 ukazują dzieci podczas zabawy słownej utrudnionej trzymanymi w buzi kawałkami marchewki. Zdjęcia 4-8 ukazują dzieci pokonujące tor przeszkód związany z równowagą, sensoryką i sprawnością motoryczną dłoni. Na ostatnich czterech zdjęciach widać dzieci biorące udział w zabawie ruchowej z wykorzystaniem za dużych butów i kurtki.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje