Scenariusz zajęć dla dzieci młodszych prowadzonych przez rodzica w domu:

 22 VI 2020r.(poniedziałek) 

 Temat: „Zabawy w basenie” – układanie opowiadania – rozwijanie mowy wiązanej, zapoznanie z miejscami bezpiecznymi do zabaw, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw.

1. „Z czym kojarzą się wakacje?” – swobodne wypowiedzi – rozwijanie umiejętności dokonywania skojarzeń i abstrahowania (wyodrębniania cech wspólnych, istotnych dla danego pojęcia).

2. „Mam przyjaciela” – zabawa orientacyjno – porządkowa.                                       

Zgodnie z podanym przez rodzica rytmem, dziecko i rodzic biegają swobodnie po pokoju. Na przerwę biorą się za ręce i maszerują po obwodzie dywanu. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

3. „Plusk plusk, ja pływam” – obejrzyjcie bajkę. https://www.youtube.com/watch?v=WQ63d3qc2JE

4. „Zabawy w basenie” – układanie opowiadania w oparciu o dowolną ilustrację i własne doświadczenia.                                                                                              

Rodzic zapisuje wypowiedzi dziecka i swoje na kartce. Wspólnie ułożone opowiadanie czyta dla dziecka i oboje wykonują rysunek do opowiadania.

5. „Jestem wodą (piaskiem, górą)” – zabawa dramowa rozwijająca myślenie dywergencyjne (uzyskujące jak największą liczbę pomysłów).                                        

Dziecko i rodzic stojąc obok siebie wyobrażają siebie jako: wodę, piasek, górę i identyfikując się próbują przedstawić gestem, ruchem ciała, mimiką – wodę (piasek, górę). Dziecko może wykonać zadanie na swój własny sposób, może również powielać ruchy rodzica.

6. „Przyszło lato” – piosenka do słuchania. https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

7. „Co pasuje” – dobieranka do pojęcia centralnego „wakacje”.                                                  

Ze zbioru zgromadzonych różnorodnych obrazków dziecko wybiera te, które pasują do pojęcia „wakacje”.

8. „Skacze kostka, skaczę ja” – zabawa ruchowa z kostką.                                        

Rodzic lub dziecko rzuca dużą kostką z oczkami (lub cyframi, jeśli dziecko je rozpoznaje). Wyrzucona liczba oczek wskazuje, ile razy należy powtórzyć ćwiczenie, gest, ruch np.: podskoki obunóż, podskoki jednonóż, przeskoki z nogi na nogę, obrót wokół własnej osi, skok w przód, skok do tyłu itp.

9. „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą” – zasady bezpieczeństwa.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA&t=43s

10. „Wakacyjne rady” – tworzenie mapy myśli – rozwijanie pamięci, wdrażanie do koncentracji, rozwijanie kreatywności.                                                                           

Na środku arkusza szarego papieru (czy brystolu) rodzic pisze:                               

WAKACYJNE RADY i prowadzi grubsze odgałęzienia (od nich cienkie), zapisując kolejne pomysły, spostrzeżenia dziecka (może również swoje). Jeśli można przedstawić wypowiedź w formie rysunku, to dziecko lub rodzic ilustrują swoją wypowiedź.

11. „Kto jak skacze” – zabawa ruchowa do piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

 12. „Nad morzem” – pokoloruj obrazek.

 Opracowała:  Alicja Jurczak

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje