Temat: „ Wielkanocne kolory”- aktywne słuchanie wiersza Doroty Gellner.
-Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu literackiego
- ,, Piórko” – ćwiczenia oddechowe
Rodzic przygotowuje kolorowe piórko (dziecko może wykonać je samo z kartki papieru), wspólnie z dzieckiem próbuje:
-zdmuchnąć piórko z różnych części ciała
– utrzymuje piórko w powietrzu jak długo się da
– dmucha na piórko w różnych kierunkach i z różnych miejsc
- Rodzic czyta wiersz dziecku.
Dorota Gellner
Wielkanocne kolory
Na wielkanocnym stole
Kolor się miesza z kolorem
Śmieja się z każdej strony
Owsa wstążeczki zielone
Bazie, srebrne jak deszczyk…
I co jeszcze?
Złoty dzwonek baranka
I tysiąc różnych kolorów
Na świątecznych pisankach!!!
Analiza treści wiersza wspólnie z rodzicem.
Rodzic pyta dziecko:
Co się znajduje na stole?
Dlaczego świąteczny stół jest kolorowy?
Jakich kolorów jest najwięcej?
Jaki kolor mają pisanki?
Policz wszystkie pisanki.
Jak wygląda świąteczny stół w naszym domu?
Co lubisz jeść podczas świąt?
Można dziecku zaproponować, aby zaprojektowało za pomocą kredek, jak będą wyglądały jego świąteczne pisanki, w jakich będą kolorach.
- ,,Kolorowe pisanki”- zabawa zręcznościowa
Rodzic przygotowuje 2 kolorowe pisanki i umieszcza je na łyżeczce. Dziecko i rodzic próbują donieść jajko do stołu w salonie.( Pisanki mogą być drewniane lub plastikowe).
Przygotowała: Irena Wierzbowicz