Dzieci z grupy trzeciej rozwiązywały zagadki słowno- obrazkowe wykorzystując do tego dużą kostkę do gry oraz kartoniki z cyframi 1-6. Podczas zabawy rozwijały umiejętność wiązania opisu słownego z przedmiotem. Sprawdzały poprawność odpowiedzi poprzez odkrycie kartki z tą samą cyfrą umieszczoną na tablicy magnetycznej. Przy okazji ćwiczyły umiejętność rozpoznawania i dopasowywania odpowiedniej cyfry do liczby oczek. Dzieci układały obrazki zapamiętując ich kolejność, następnie zmieniały kolejność i odgadywały co się zmieniło. Rozwijały przy tym pamięć, spostrzegawczość wzrokową oraz umiejętność stosowania liczebników porządkowych w sytuacjach zadaniowych. Dzieci doskonaliły również umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby i określania liczby sylab. Najstarsze dzieci odczytywały podpisy i dopasowywały je do określonych obrazków.

Przygotowała: I. Zaniewska- Ciep

Opis galerii zdjęć: Na siedmiu zdjęciach dzieci siedzą na dywanie, rzucają kostką i losują zagadki, po czym wybierają odpowiednią cyfrę i obrazek. Na kolejnych zdjęciach dzieci zaczepiają na tablicy magnetycznej wylosowane obrazki, dzielą wyrazy na sylaby i określają ilość sylab. Na ostatnim zdjęciu chłopiec odczytuje podpisy pod obrazkami i sprawdza, czy są poprawnie umiejscowione.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje