1.Zachęcam do zobaczenia świetnego filmiku edukacyjnego, na temat naszych symboli narodowych.
2.„Katechizm polskiego dziecka”- wiersz W. Bełzy (można nauczyć dziecko na pamięć).
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
3. „Znak” M. Łaszczuk
– Czy wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu biały ptak?
– Wiem – odpowiedział Jędrek mały –
to jest znak Polski: Orzeł Biały.
4.„ Ile jest flag?”- zabawa matematyczna.
Rodzic tworzy proste działania matematyczne z użyciem sylwet flag (biało-czerwone prostokąty). Zadaniem dziecka jest wyznaczyć wynik dodawania i odejmowania w zakresie 5, dokładając przedmioty i licząc je razem; zabierając przedmioty i licząc, ile zostało.
5.„Symbolowe rytmy”- zabawa dydaktyczna.
Rodzic prezentuje na dywanie daną sekwencje z wykorzystaniem symboli narodowych: godło, flaga. Zadaniem dziecka jest powtórzyć daną sekwencję. W zadaniu występuje stopniowanie trudności. np. 1 sekwencja: godło- flaga; 2 sekwencja: godło- flaga-godło; 3. sekwencja: godło- flaga-godło-flaga, itp. wariacje wg pomysłu rodzica i adekwatnie do umiejętności dziecka.
6.„Orły”- zabawa ruchowa
Dziecko biega po pokoju przy muzyce (dowolnej), naśladując lot orła. Na hasło: „Orły lądują” i zatrzymanie muzyki kuca na podłodze i opuszcza ręce (można powtórzyć kilka razy zmieniając polecenia).
Po zabawie pokoloruj polskie godło.
7.„Krakowiaczek”- zabawa muzyczno-ruchowa
W takt muzyki dziecko wraz z rodzicem poruszają się cwałem bocznym, trzymając prawą rękę wyprostowaną w kierunku tańca, a lewą pod bokiem. Na sygnał rodzi- ca (np. klaśnięcie) zmieniają ręce i kierunek tańca.
8.Spróbuj samodzielnie wykonać Polską flagę według własnego pomysłu. Jeśli chcesz zrób zdjęcie i prześlij je do pani Iwonki.
Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka