1.„Gniazdo białego orła”- oglądanie i słuchanie baśni polskiej.

2.„Budujemy Polskę”-  zabawa konstrukcyjna.

Dziecko układa z klocków różnego rodzaju budowle, potem omawia, co zbudowało.

3.„Jestem Polakiem”- zabawa ruchowo – rytmiczna do piosenki według własnego pomysłu.

4. „Zagadki o Polsce”- zabawa dydaktyczna.

Rodzic rozkłada przed dzieckiem kolorowe  kartki z cyframi. Dziecko losuje karteczkę z numerkiem( nazywa cyfrę i kolor) i podaje ją rodzicowi, który odczytuje znajdującą się na niej zagadkę. Zadaniem dziecka jest jej odgadnięcie:

– czerwona kartka:

Na czerwonej tarczy, widnieje biały orzeł w koronie.

Kto tego symbolu nie zna, niech ze wstydu zaraz spłonie (godło)

– niebieska kartka:

Herbem tego miasta, jest piękna syrenka

która miecz i tarczę dzierży w swoich rękach.

Od imienia syrenki i rybaka Warsa je nazwano,

I stolicą państwa  polskiego mianowano.

Przez nie rzeka Wisła przepływa,

Zatem jak stolica Polski się nazywa? ( Warszawa)

– zielona kartka:

Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie
A na niej biel jest i czerwień.
(flaga)

– żółta kartka:

Ta szeroka rzeka płynie,

 po polskiej krainie.

Niczym błękitny, ostry nóż,

 przecina Polskę wzdłuż.

Pędzi od gór wysokich, przez Kraków i stolicę

W niej rybak Wars ujrzał swą ulubienicę. ( Wisła)

– pomarańczowa kartka:

Zwie się Mazurek Dąbrowskiego,

Choć Wybicki jest autorem.

Pieśnią jest państwa polskiego

Polski trzecim jest symbolem. (hymn)

– różowa kartka:

To miejsce w którym mieszkamy, to nasza ojczyzna

To nasze państwo, każdy to przyzna.

Pod biało-czerwonymi barwami się skrywa,

Jak nasz piękny kraj się nazywa? (Polska)

5. „Biało-czerwone”

Urządźmy polowanie na skarby. Nastawiamy minutnik na wybrany przez siebie czas, a dziecko ma za zadanie zgromadzić z otoczenia jak najwięcej kolorów w odcieniach bieli i czerwieni, a na końcu ułożyć z nich flagę Polski. Zamiast różnych przedmiotów, można pochować w pokoju właśnie flagi.

6.Rozpoznawanie flagi”

Zobaczmy, czy dziecko znajdzie flagę Polski wymieszaną z biało-czerwonymi flagami innych krajów. Dobre ćwiczenie percepcji wzrokowej. Można wydru- kować flagi różnych państw i poprosić dziecko o odnalezienie odpowiedniej.

  Zapoznanie dzieci ze znaczeniem barw na fladze Polski:

– biel – czystość, serce czyste,

– czerwień – miłość.            

7. ,, Prawda -fałsz ”- zabawa słowna.                                                           

Rodzic mówi zdanie, a zadaniem dzieci jest określenie , czy to prawda czy fałsz:

– np. nasza ojczyzna to Polska,

– flaga Polski ma kolor biało- niebieski,

– hymnem Polski  jest Mazurek Dąbrowskiego,

– nasza stolica to Białystok,

– godłem Polski jest orzeł biały,

– mieszkamy w Hajnówce, itp.

8.„Ile orłów widzisz?”

Zadaniem dziecka jest policzenie orłów i wskazanie odpowiedniej ilości palców.

9.Patriotyzm” – dzieci mówią jak jest.

10. Propozycje prac plastycznych do dowolnego wykorzystania.     

https://kusiatka.blogspot.com/2019/09/narodowe-swieto-niepodlegosci-symbole.html 

Pozdrawiamy, pani Ala i pani Iwonka

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje