Kodowanie na dywanie – projekt „Przedszkola bez barier” w grupie ósmej

W ramach projektu „Przedszkola bez barier” dziesięcioro dzieci z grupy ósmej uczestniczy w zajęciach „Kodowanie na dywanie”. Kodowanie to połączenie zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych.  Głównym ich celem jest przygotowanie do kreatywnego i świadomego korzystania z technologii cyfrowych poprzez szereg zabaw edukacyjnych w które włączone są w elementy nauki programowania i kodowania. Kodowanie rozwija podstawowe funkcje poznawcze takie jak: pamięć, koncentracja uwagi, analiza i synteza wzrokowa i słuchowa oraz koordynacja ruchowa. Dzieci bawią się w kodowanie poprzez gry i zabawy logiczne z wykorzystaniem między innymi maty do kodowania, tablicy interaktywnej, ozobotów, Photona.

Przygotowała: Natalia Zarecka

Opis galerii: Na pierwszych dwóch zdjęciach dzieci programują drogę dla ozobota. Na trzecim zdjęciu przedszkolaki bawią się z matą do kodowania. Czwarte zdjęcie przedstawia dzieci podążające do celu zgodnie z kodami podawanymi przez rówieśników. Na piątym zdjęciu dzieci odwzorowują wierzę z kubeczków do kodowania. Ostatnie dwa zdjęcia zabawy z Photonem.

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje