Temat: ,,Gimnastyka”- osłuchanie z wierszem Jadwigi Kaczanowskiej. Rozwijanie mowy i pamięci słuchowej. Rozumienie znaczenia ruchu dla prawidłowego rozwoju.
1.,,Aerobik”- zabawa muzyczno – ruchowa . ( dowolne nagranie muzyki tanecznej).
Rodzic ustawia się przed dzieckiem, przy nagraniu muzyki tanecznej wykonuje ruchy – podskoki, skłony w przód, skłony w bok, obroty, wymachy ramion, a dziecko go naśladuje.
2. Słuchanie wiersza „Gimnastyka”:
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
3. Rozmowa na temat wiersza:
– Co trzeba robić aby być silnym i zdrowym?
4. Nauka wiersza fragmentami metodą ze słuchu, z wykorzystaniem rapowania. Rodzic rapuje po jednym wersie, a dziecko za nim powtarza.
5. „Zrób tak samo”- zabawa naśladowcza
Dziecko naśladuje postawy ludzików, które są na obrazkach. ( Rodzic pokazuje obrazki, a dziecko przyjmuje odpowiednią postawę).
6. ,,Po równiutkiej dróżce” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Dziecko stoi przy ścianie. Zapamiętuje swoje miejsce. Idzie na spacer zgodnie z wierszem mówionym przez rodzica, naśladując ruchy, o których jest w nim mowa.
Dzieci:
Idą dzieci równą drogą, maszerują w rytmie wiersza,
Po kamyczkach iść nie mogą,
Po kamyczkach hop, hop, hop, wykonują trzy podskoki w miejscu, a potem przysiad
Do dołeczka skok. Podparty,
Pora wracać. Kto się znuży, maszerują w rytmie wiersza,
Ten odpocznie po podróży. Biegną na swoje miejsce.
Kto zwycięży – zuch!
Rodzic wykonuje wszystkie ruch z dzieckiem, akcentuje ostatni wers, aby przyspieszyć zajmowanych miejsc.
Opracowała: B. Dmitruk