Temat: ,,Gimnastyka”- osłuchanie z  wierszem Jadwigi Kaczanowskiej. Rozwijanie mowy i pamięci słuchowej. Rozumienie znaczenia ruchu dla prawidłowego rozwoju.

1.,,Aerobik”- zabawa muzyczno – ruchowa . ( dowolne nagranie muzyki tanecznej).

Rodzic  ustawia się przed dzieckiem, przy nagraniu muzyki tanecznej  wykonuje ruchy – podskoki, skłony w przód, skłony w bok, obroty,  wymachy ramion,  a dziecko go naśladuje.

2. Słuchanie wiersza „Gimnastyka”:

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

3. Rozmowa na temat wiersza:

– Co trzeba robić aby być silnym i zdrowym?

4. Nauka wiersza fragmentami metodą ze słuchu, z wykorzystaniem rapowania. Rodzic rapuje po jednym wersie, a dziecko za nim powtarza.

5. „Zrób tak samo”- zabawa naśladowcza

Dziecko naśladuje postawy ludzików, które są na obrazkach. ( Rodzic pokazuje obrazki, a dziecko przyjmuje odpowiednią postawę).

       6. ,,Po równiutkiej dróżce” – zabawa orientacyjno – porządkowa.

    Dziecko stoi przy ścianie. Zapamiętuje swoje miejsce. Idzie na spacer zgodnie z wierszem mówionym przez rodzica, naśladując ruchy, o których jest w nim mowa.

                                                                    Dzieci:

Idą dzieci równą drogą,                           maszerują w rytmie wiersza,

Po kamyczkach iść nie mogą,

Po kamyczkach hop, hop, hop,              wykonują trzy podskoki w miejscu, a potem przysiad

Do dołeczka skok.                                    Podparty,

Pora wracać. Kto się znuży,                   maszerują w rytmie wiersza,

Ten odpocznie po podróży.                   Biegną na swoje miejsce.

Kto zwycięży – zuch!     

Rodzic wykonuje wszystkie ruch z dzieckiem, akcentuje ostatni wers, aby przyspieszyć zajmowanych miejsc.

Opracowała: B. Dmitruk

Print Friendly, PDF & Email
Powiązane publikacje